روش مطالعه ي درس اقتصاد با اقتصاد دهم مشاوران

عربي جامع انساني خيلي سبز,اقتصاد مشاوران,عربي خيلي سبز جامع

روش مطالعه ي درس اقتصاد با اقتصاد دهم مشاوران

عربي جامع انساني خيلي سبز

خيلي از دانش آموزان رشته ي انساني معمولا با اين موضوع كلنجار مي روند كه چگونه اقصاد را 100 بزنيم. براي پاسخ دادن به اين سوال در قدم اول بهتر است به سراغ سوالات كنكور و بودجه بندي اقتصاد در آن ها برويد. در كنكور معمولا 15 سوال از اقتصاد مطرح مي شود، در واقع از هر درس يك سوال. درس ها و ضرايب آن ها را در زير براي شما توضيح داده ايم اما قبل از آن مي خواهم به شما توصيه كنم كه براي كسب آمادگي در اين درس از اقتصاد مشاوران كه نمونه ي جامع و كاملي براي مطالعه و تست است كمك بگيريد.

خب ضريب درس ها به شرح زير است:

  • در زير گروه هاي 1، ضريب 1
  • در زير گروه 2 و 4، ضريب 2
  • در زير گروه 3 كه شامل رشته هاي حسابداري، خبرنگاري، مديريت ها و.. داراي ضريب 3 است.

تقسيم بندي درس اقتصاد براي مطالعه

بخش حفظي

اين بخش شامل متن كتاب است و تقريبا تعداد سوالاتي كه از اين بخش طرح مي شود زياد مي باشد. بهتر است كه اين بخش را به طور كامل حفظ كنيد و از آن جا كه اين درس يكي از مهم ترين دروس انساني محسوب مي شود، براي كسب نتيجه ي خوب بهتر است كه آن را مرتبا مرور كنيد. از آنجا اين درس حفظي و فرار مي باشد بدون تكرار فراموش خواهد شد، پس مرور هميشگي آن را در برنامه ي خود قرار دهيد.

بخش مسائل

اين بخش شامل محاسبه ي ماليات، نرخ اشتغال و بيكاري، عرضه و تقاضا، درآمد و سود و زيان و.. مي باشد. اين بخش از اقتصاد، بسيار سخت است و نياز به تمرين فراوان دارد.

يكي از راهكار ها براي مطالعه ي اين درس اين است كه كتاب هاي تست اقتصاد مثل اقتصاد مشاوران را تهيه كنيد، ابتدا هر فصل را به صورت كامل و با جزئيات مطالعه كنيد تا به آن تسلط يابيد، بعد از آن شروع كنيد به تست زدن. طبق بررسي كنكور هاي اخير 4،5 سوال از بخش مسائل طراحي شده اند كه بيشتر انحرافي بوده و بدون مطالعه ي كافي پاسخ دادن به آن ها سخت خواهد بود.

بخش مفهومي

همانطور كه براي بخش حفظي توضيح دادم اين بخش هم نيازمند تمركز و دقت زيادي مي باشد. شما مي توانيد در زماني كه مطالعه انجام مي دهيد، از مفاهيم براي خود سوالات مختلفي طرح كنيد و آن ها را پاسخ دهيد، اين كار باعث مي شود كه آن مطلب در ذهن شما ثبت شود. طراحان كنكور به اين بخش علاقه ي زيادي دارند و از آن سوالات انحرافي زيادي طرح مي كنند. پس با دقت آن را مطالعه كنيد.

 

چگونه اقتصاد را 100 بزنيم؟

1-    در ابتدا متن كتاب را با دقت و با تمام جزئيات مطالعه كنيد، پاراگراف به پاراگراف و سطر به سطر.

2-    بعد از اينكه به طور كامل درس را مطالعه كرديد و بر آن واقف شديد، به سراغ تست هاي طبقه بندي شده برويد.

3-    سوالات ستاره دار جزو سوالات مهم هستند، آن ها را با دقت بخوانيد.

4-    به سراغ كنكور هاي قبلي برويد و آن ها را تكرار كنيد.

5-    سوالات را به دقت بخوانيد.

6-    استفاده از ماشين حساب را كنار بگذاريد.

در آخر اگر در ابتداي راه گيج شديد، اين يك امر كاملا طبيعي مي باشد، هرگز نا اميد نشويد و به خواندن و تست زدن ادامه دهيد. ما براي هموار كردن راه موفقيت شما، كتاب اقتصاد مشاوران را در سايت دورخيز قرار داده ايم. همچنين كتاب هاي عربي جامع انساني خيلي سبز نيز موجود مي باشد. اگر براي كنكور در حال مطالعه هستيد، عربي خيلي سبز جامع از آن دسته كتاب هاي كاربردي براي شما مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد